אובמה שלח לנתניהו: אם גם אתה רוצה הלויה מכובדת, תתחיל לזוז

בשלב מסוים לאובמה נמאס. והוא קטע את דברי נתניהו כשהוא אומר לו :"ביבי, אתה צריך להבין משהו. אני אפרו-אמריקני ובן לאם חד הורית, אני גר בבית הלבן והצלחתי להיבחר לנשיאות. אתה לא חושב שאני יודע על מה אני מדבר, אבל אני כן יודע"
מנדי אושר 14 Comment on אובמה שלח לנתניהו: אם גם אתה רוצה הלויה מכובדת, תתחיל לזוז

נתניהו ענה התגובה: אין לי כוונה להשתתף בהלוויה של המדינה שלי • כך מספר ד"ר דורי גולד למקור ראשון • השיחה הגיעה מה"אייר פורס 1"בו שהו ברק אובמה, ביל קלינטון וג'ון קרי • ברוך שפטרנו מעונשם

בשלב מסוים לאובמה נמאס. והוא קטע את דברי נתניהו כשהוא אומר לו :"ביבי, אתה צריך להבין משהו. אני אפרו-אמריקני ובן לאם חד הורית, אני גר בבית הלבן והצלחתי להיבחר לנשיאות. אתה לא חושב שאני יודע על מה אני מדבר, אבל אני כן יודע"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רגע אחרי שאובמה עוזב , לא לפני שהספיק לגרום לנזק דיפלומטי לישראל בדמות הימנעות בהטלת ווטו בהחלטה אנטי ישראלית במועצת האו"ם חושף ד"ר דורי גולד בראיון לאריאל כהנה ממקור ראשון, סיפור שמראה על היחסים העכורים בין שני המנהיגים.

היה זה מיד לאחר הלויתו של שמעון פרס, נתניהו נפרד מהאורחים האחרונים שעדיין התעכבו כשלפתע יואב הורביץ ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה מקבל שיחת טלפון מפתיעה. השיחה מגיעה ממטוסו של נשיא ארצות הברית ה"אייר פורס 1". על המטוס הנשיאותי היו באותה שעה ברק אובמה, ביל קלינטון וג'ון קרי.

אובמה על הקו והוא מבקש להעביר לנתניהו את המסר: "תגיד לבוס שלך שאם גם הוא רוצה לוויה כמו של פרס, שיתחיל לזוז, להתקדם". הורוביץ העביר מיד את המסר, אך נתניהו לא נשאר חייב ומיד ענה: "תגיד לו" "שאני מוותר על הכבוד, כי אין לי שום כוונה להשתתף בהלוויה של המדינה שלי".

הסיפור הזה, שמתפרסם לראשונה, אצל אריאל כהנא ממקור ראשון נותן לנו הצצה לעימות המתמשך בין ממשלות נתניהו לממשל אובמה בשמונה השנים האחרונות.
ד"ר דורי גולד, מספר על תקריות רבות נוספות אותם הוא עדיין נוצר אותן בלבו.

יצויין שגם אובמה עצמו לא הכחיש שהיו חילוקי דעות ביניהם ואף בראיון לג'פרי גולדברג במגזין אטלנטיק סיפר נשיא ארה"ב על פגישה טעונה שהיתה ביניהם כאשר הוא מספר כיצד הרגיש שנתניהו נותן לו הרצאה על הסכנות שעמן ישראל מתמודדת ואף הייתה לו תחושה שהוא מזלזל בו ומדבר בטון מתנשא.

בשלב מסוים לאובמה נמאס. והוא קטע את דברי נתניהו כשהוא אומר לו :"ביבי, אתה צריך להבין משהו. אני אפרו-אמריקני ובן לאם חד הורית, אני גר בבית הלבן והצלחתי להיבחר לנשיאות. אתה לא חושב שאני יודע על מה אני מדבר, אבל אני כן יודע".

ע"פ דברי הפרשנים העימות ביניהם גרם לעיכובים בחתימה על הסכם חבילת הסיוע הצבאי והוא זה שגרם לאובמה שלא להטיל את הוטו בהחלטה האחרונה שהתקבלה נגד ישראל, עכשיו עם כניסתו של טראמפ לתפקיד ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול לשוב ולנשום לרווחה.



14 תגובות

מיין תגובות
  1. 14

    אובמה הקושי המסריח אני מחקה לרהות אותו מנקה רחובות ערבי קושי מסריח

    1. איזה גזענות! תזכור שמי שצועק כושי מסריח לא יוכל להלין על מישהו שצועק לו דוס מסריח וכדומה – אפשר להתווכח על האיש אבל צבע עורו מה שייך כאן

      1. אותי לא מעליב שקוראים לי דוס מסריח כי אני אומנם דוס אבל לא מסריח ולכן מי שאומר לא אומר מציאות הוא כושי כמו שאני אשכנזי על המסריח אפשר לחלוק

  2. 13

    אובמה יש לי פטרית ברגלים תעשה לי רפלקסולגיה ברגלים אתה טוב בזה

  3. 12

    מה זה אם גם היה לו הלוויה נבזית מאד

  4. 10

    התגובה של נתניהו, חזקה יותר מהעקיצה של אובמה

  5. 9

    מתברר שאובמה פשוט נחיתי להלן ציטוט "ביבי, אתה צריך להבין משהו. אני אפרו-אמריקני ובן לאם חד הורית, אני גר בבית הלבן והצלחתי להיבחר לנשיאות. אתה לא חושב שאני יודע על מה אני מדבר, אבל אני כן יודע".נכון שביבי הוא מתנשא אבל אובמה סתם נחיתי

  6. 8

    טוב שעף הבנאדם שונא ישראל מושבע!

  7. 6

    הקב"ה עשה לנו נס גדול שטראמפ נשיא, אז שיהיה לו הצלחה

  8. 5

    שילך לכל הרוחות ימח שמו!!!
    הוא בסך הכל עניין של איסטוריה לא יודע אם יהיה אפ' רח' על שמו…

  9. 4

    יש פתגם עממי עתיק שאומר: הכושי עשה את שלו בכושי יכול ללכת
    אז יאללה! קישט!!!!!!!!!!!